Branche Kleding- en accessoiremerken · Webshops
LandNederland
RegioNiet-locatiegebonden
Geverifieerd
Dit bedrijf betreft een duurzaam baby- en kindermodemerk. Met collecties, beschikbaar bij toonaangevende retailers in het midden/hoog-segment, biedt het merk ouders en kinderen kwaliteit en duurzaamheid. Het merk hanteert een sterke sociale media-strategie om haar boodschap te verspreiden en bouwen aan een betrokken gemeenschap van ouders en influencers. Met verkooppunten wereldwijd en een goed lopende webshop is dit merk een gevestigde naam.
Bijzonderheden
Marktpositie
Het merk bevindt zich in het midden-hoog segment. Er is veel aandacht gestoken in het ontwikkelen van een unieke branding en storytelling. De unieke ontwerpen zijn opvallend en onderscheiden. Het merk heeft een sterke populariteit onder influencers.
Webshop
De B2C-verkoop gaat online via een goed gepositioneerd webshopplatform. De webshop wordt continue verbeterd met de look & feel van de huidige markt. 80% van de verkopen zijn afkomstig uit Nederland, de overige 20% zijn uit andere EU-landen. De B2B-verkopen worden ondersteund met een wereldwijd ordersysteem. Dit systeem is geheel geautomatiseerd met het warehouse en het B2C-platform.
Kerncijfers
Dit bedrijf heeft gemiddelde jaaromzet € 1.300.000. B2B heeft een groot afzetgebied in Nederland. Onder andere in Nederlands meest luxueuze warenhuis. In elke grote gemeente vind je een verkooppunt, in het midden- tot hoogsegment van de markt. Echter, vele aanvragen van winkels worden afgewezen vanwege het merkpositiebeleid. Voor Europese en wereldwijde verkooppunten is er nog volop ruimte voor groei. Verkoopwaarde B2C: SS24 € 450.000 / AW24 € 410.000.
Kansen/groeimogelijkheden
Transitiemogelijkheden
De eigenaren zijn beschikbaar om te helpen met overgangs- en migratieondersteuning, en staan open voor lange termijn consultancy op het gebied van creatieve werkzaamheden.
Branche Kleding- en accessoiremerken · Webshops
LandNederland
RegioNiet-locatiegebonden
Geverifieerd