Duurzaam baby- en kindermodemerk

Eigen label en designs, voorraad aanwezig, 45K Instagram-volgers

Omzet € 1.300.000

Winst Op aanvraag

Sector Detailhandel · E-commerce

Branche Kleding- en accessoiremerken · Webshops

LandNederland

RegioNiet-locatiegebonden

Beschikbaar
FTE 2-5
Rechtsvorm B.V.
Type klanten B2B en B2C
Aangeboden namens
Anoniem

Geverifieerd

Gegarandeerd een reactie van de verkoper
Dit profiel is actueel en beschikbaar
100% onafhankelijk platform
Omzet € 1.300.000
FTE 2-5
Beschrijving

Dit bedrijf betreft een duurzaam baby- en kindermodemerk. Met collecties, beschikbaar bij toonaangevende retailers in het midden/hoog-segment, biedt het merk ouders en kinderen kwaliteit en duurzaamheid. Het merk hanteert een sterke sociale media-strategie om haar boodschap te verspreiden en bouwen aan een betrokken gemeenschap van ouders en influencers. Met verkooppunten wereldwijd en een goed lopende webshop is dit merk een gevestigde naam. 

Bijzonderheden

  • Look & feel: het bedrijf staat bekend om duurzame, modische items.
  • 4 collecties per jaar, duurzame relaties met leveranciers in Europa/VO. 
  • Breed portfolio van producten: baby- en kinderkleding, in alle product categorieën & gifts/interieur.
  • Uitstekende reviews 9,6.
  • Sterke email marketing, 18.000 actieve nieuwsbrief profielen.
  • 45.000 actieve Instagram-volgers/sterke groei mogelijk op TikTok. Een trouwe community op Instagram en samenwerkingen met hoogwaardige magazines (internationaal en nationaal) en influencers.
  • Diverse waardevolle contacten - externe partijen; e-commerce freelancers/top fotograaf/ agencies/modellen/logistiek & warehousing. 

Marktpositie
Het merk bevindt zich in het midden-hoog segment. Er is veel aandacht gestoken in het ontwikkelen van een unieke branding en storytelling. De unieke ontwerpen zijn opvallend en onderscheiden. Het merk heeft een sterke populariteit onder influencers.

Webshop
De B2C-verkoop gaat online via een goed gepositioneerd webshopplatform. De webshop wordt continue verbeterd met de look & feel van de huidige markt. 80% van de verkopen zijn afkomstig uit Nederland, de overige 20% zijn uit andere EU-landen. De B2B-verkopen worden ondersteund met een wereldwijd ordersysteem. Dit systeem is geheel geautomatiseerd met het warehouse en het B2C-platform.

Kerncijfers
Dit bedrijf heeft gemiddelde jaaromzet € 1.300.000. B2B heeft een groot afzetgebied in Nederland. Onder andere in Nederlands meest luxueuze warenhuis. In elke grote gemeente vind je een verkooppunt, in het midden- tot hoogsegment van de markt. Echter, vele aanvragen van winkels worden afgewezen vanwege het merkpositiebeleid. Voor Europese en wereldwijde verkooppunten is er nog volop ruimte voor groei. Verkoopwaarde B2C: SS24 € 450.000 / AW24 € 410.000.

Kansen/groeimogelijkheden

  • Volgens de verkopende partij zijn de groeimogelijkheden B2B en B2C kansrijk, zowel binnen Europa als wereldwijd.
  • Productlijn uitbreiden (accessoires /schoenen/tassen/home decoratie)/productie in eigen beheer.
  • Financiële marketing injectie; Pinterest, TikTok-advertenties optimaliseren. Huidige Google en Meta ROAS 9.
  • Marge verhogen door beheer in huis eigen magazijn/marketing afdeling.

Transitiemogelijkheden 
De eigenaren zijn beschikbaar om te helpen met overgangs- en migratieondersteuning, en staan open voor lange termijn consultancy op het gebied van creatieve werkzaamheden.

Omzet € 1.300.000

Winst Op aanvraag

Sector Detailhandel · E-commerce

Branche Kleding- en accessoiremerken · Webshops

LandNederland

RegioNiet-locatiegebonden

Beschikbaar
FTE 2-5
Rechtsvorm B.V.
Type klanten B2B en B2C
Aangeboden namens
Anoniem

Geverifieerd

Gegarandeerd een reactie van de verkoper
Dit profiel is actueel en beschikbaar
100% onafhankelijk platform
Omzet € 1.300.000
FTE 2-5

Kom in contact met de verkoper

Kies het pakket dat bij je past
  • 100 % onafhankelijk platform
  • Meer dan 1000 bedrijven te koop
  • Geen extra kosten